diumenge, 24 de febrer de 2013

SECRETOS DE LA GENTE SANA. JULIO BASULTO

Acabo de finalitzar la lectura d'aquest llibre, del qual he tret moltíssima informació d'allò més interessant.
Fa quasi un any vaig assistir al curs d'assessoria en alletament de la Federació Catalana de Grups de Suport a la Lactància Materna, i en Julio Basulto feia les classes d'alimentació de la mare alletant, i alimentació complementària.
La seva exposició em va encaterinar, tant per la forma de fer-la, com pel contingut de la mateixa; així que quan vaig arribar a casa vaig mirar si podia trobar els seus llibres en format digital (per la cosa de la immediatesa). El seu primer llibre "No más dieta" només  existia en paper; però "Secretos de la gente sana" es podia comprar en versió digital (en amazon, en ibubok,...). Així vaig poder posar-me "manos a la obra" (ja se que ha passat quasi un any; però és que també faig altres coses).

Amb quins ulls he llegit aquest llibre?
Aquest llibre l'he llegit com a persona, com a mare i com a pediatra (l'ordre dels factors no altera el producte).
I és que potser, el que en un dels punts del llibre digui que està demostrat científicament que si donem exemple amb  hàbits saludables influirem en els nostres fills i en el nostre entorn, ha fet que em prengui molt i molt seriosament tota la informació exposada al llibre.
No cal que ningú ens digui que el tabac, l'alcohol, el sedentarisme, la mala alimentació (excés de sal, de greix, manca d'aliments d'origen vegetal) i el sobrepès/obesitat són factors afavoridors de les malalties líders en causa de mort. Però quan algú ens mostra les estadístiques i ens demostra que tenim a les nostres mans prevenir 9 de cada 10 diabetes, 8 de cada 10 malalties cardiovasculars, 7 de cada 10 accidents vasculars-cerebrals, i 6 de cada 10 tumors, això fa que creiem que podem fer molt més del que ens pensàvem.

Un llibre plagat d'informació i optimisme, un llibre sensat i de fàcil comprensió, un llibre que no "se anda por las ramas" i diu a les coses pel seu nom.
Un llibre amb la informació necessària per viure més i millor.

2 comentaris:

  1. Benvolgudes Ana i Inma. Enhorabona pel vostre blog i el vostre treball, i moltes gràcies per aquesta crítica. M’agradaria contactar amb vosaltres per mail. Em podríeu enviar un mail a l’adreça que surt a aquesta web (no la poso aquí per evitar spam)? http://www.juliobasulto.com/contacto.htm
    Una abraçada i gràcies de nou,
    Julio

    ResponElimina
  2. Este libro me interesa, hay cosas que es conveniente saber o al menos recordar de vez en cuando...
    Besos,

    ResponElimina