dilluns, 19 de setembre de 2016

Setmana de la mobilitat sostenible i segura 2016

Tinc la sort de treballar en un municipi on ja fa dies que veig al taulell de l'ambulatori la seva participació en la SMSS 2016.
Curiosament, vaig veure el tríptic mentre aparcava la bici, i és que des que m'he reincorporat a la feina, el dia 5 de setembre, que vinc pedalant.
Sanitàriament parlant, m'encanta la campanya, perquè un dels reptes a la consulta és el control del sobrepès infantil, i una de les coses més econòmiques que hi ha és deixar de fer servir el cotxe tant com sigui posible.
Com a mare, m'encanta aquesta campanya, perquè em dóna una valuosa eina quan els meus fills es queixen de per què són quasi els únics que van caminant a l'escola. Així veuen que no som els únics tronats.
Com a ciutadana del món, m'encanta aquesta campanya perquè ens recorda com d'important és cuidar, cuidar-nos, cuidar-los...

Felicitats a tots els participants de la pedalada de diumenge als Monjos!!

Aquest any, el lema de la European mobility week és "Mobilitat intel·ligent, economia potent". Els seus objectius són:

  1. Estimular un comportament ciutadà, en relació amb l'ús del vehicle, promovent la cura de la qualitat devl'aire, la prevenció d'accidents i el consum racional del recursos energètics.
  2. Sensibilitzar els ciutadans sobre l'impacte ambiental del transport, essent conscient de les possibles alternatives: peu, bici, tansport públic, vehicles elèctrics.
  3. Potenciar un retrobament de la ciutadania amb la seva ciutat en un entron saludable i relaxat.
  4. I el punt més important en aquest blog, reflexionar sobre l'afectació sobre la nostra salut del transport motoritzat: com a contamiant (amb afectació respiratòria), com a potenciador del sedentarisme (amb afectació global: cardiovascular, respiratori, neurològic, psicològic).

Aquest any m'he proposat fer un any de mobilitat intel·ligent i sostenible. L'economia potent va sense proposar-t'ho (fa 15 dies que no poso benzina).
M'acompanyeu?





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada